Kinderteam Leff

Welkom bij

Logopedie

Logopedie voor kinderen richt zich op het verbeteren van spraak-, taal- en communicatieve vaardigheden bij jonge individuen. Logopedisten helpen kinderen met problemen zoals articulatie, woordenschat, grammatica en communicatieve vaardigheden. Wij gebruiken speelse en doelgerichte activiteiten om de ontwikkeling van spraak en taal te stimuleren, rekening houdend met individuele behoeften en uitdagingen.

Ook kunnen wij ondersteuning bieden bij slikproblemen, ademhaling (OMFT) en lees- en spellingproblemen, waaronder dyslexie. Er worden bewezen methoden gebruikt om fonologische vaardigheden te versterken, leesstrategieën aan te leren en het zelfvertrouwen van het kind te vergroten.

Logopedische therapieën worden afgestemd op de unieke behoeften van elk kind, met de nadruk op vroegtijdige interventie om communicatieve en academische vaardigheden te versterken. Samenwerking met ouders, leerkrachten en zorgprofessionals is essentieel voor een holistische aanpak en het welzijn van het kind.

Maak kennis met

Ons team

Gert

“Het geeft mij veel plezier om als logopedist kinderen te helpen bij hun spraak en taal waardoor ze zich optimaal kunnen ontwikkelen.”

Katja

“Ik werk graag met kinderen om hun verbale en schriftelijke communicatieve vaardigheden te verbeteren, waarbij ik binnen de behandeling streef naar plezier en vertrouwen. Zo kunnen ze het zelfvertrouwen ontwikkelen om optimaal te kunnen participeren in hun omgeving.”

Pia

“Het geeft mij enorm veel voldoening om te zien hoe kinderen opbloeien, plezier krijgen in praten en hun mogelijkheden in hun didactische ontwikkeling optimaal kunnen ontwikkelen met de ondersteuning van logopedie.”

Marilyn

“Tijdens mijn werk zie ik kinderen opbloeien. Ze worden verstaanbaar, ze kunnen vertellen wat ze hebben meegemaakt, ze leren beter lezen en schrijven, …. Ieder kind is anders en ieder kind heeft zijn eigen verhaal. Samen schrijven we de volgende bladzijde.”

José

“Wat is er mooier dan te mogen werken met kinderen en hun ouders ? Inzicht krijgen in de problematiek welke ten grondslag ligt aan de hulpvraag van het kind, hulp bieden en doen wat nodig is dat geeft mij zoveel plezier en voldoening!”

Stella

“Ik geniet van de spontaniteit en oprechtheid van kinderen, hun uitspraken en ontwikkeling. De interactie met kinderen met taal als middel geeft mij veel vreugde en energie.”

Ervaringen van ouders

Ergotherapie – logopedie
dubbeltaak spelling en schrijfmotoriek/taakgericht

Op advies van school is onze zoon van 9 gestart bij de ergotherapie. De vraag was om mee te kijken naar het leesbaar schrijven in de werkboeken en de snelheid van het schrijven bij dictees. Tijdens het werken bij de ergotherapeut bleek dat het handschrift voldoende was, maar zodra er een spellingsoefening bij kwam, werd het handschrift weer onleesbaar. Via de ergotherapeut zijn we bij de logopedist terecht gekomen. Deze is toen specifiek gaan werken aan spelling en de ergotherapeut heeft toen gefocust op de taakaanpak. Nadat de ergotherapeut en logopedist gewerkt hadden aan gezamenlijke doelen, viel in de klas op dat zowel het handschrift als de spellingsresultaten groeiden. Hij gaf aan dat hij spelling en schrijven leuker vond en de leraar bevestigde dit allemaal in het volgende 10 minuten gesprek.

Mama van Julie

Vragen

Contactgegevens